Det er jeg helt sikker på at du har. Har du opplevd bransjeglidning og nye konkurrenter i din virksomhet? Det er jeg også helt sikker på at du har erfart i løpet av de siste fem årene. Spørsmålet er om det kan være på tide å oppdatere seg.
Oppdatert kunnskap om og innsikt i trender, teknologi og samfunnsutvikling kan være viktig på flere måter. Det kan åpne øynene for tingenes tilstand – på godt og ondt. Hvor trygt er egentlig kundegrunnlaget? Eller det kan inspirere og åpne dører til nye forretningsmuligheter.
Er du villig til å vente og se?
Eller er du typen som trives best med å være et hestehode eller to foran?
Vi oppdaterer deg og din ledergruppe med ny innsikt om trender, teknologi og samfunnsutvikling.
Våre erfarne seniorrådgivere leder en serie arbeidsmøter hvor din ledergruppe i fellesskap fornyer kunnskap og søker innsikt i endringer og trender som påvirker bransjen – i dag og i nærmeste fremtid.
Hensikten er å øke bevissthet til eksterne forhold som har betydning for strategiske valg i videre utvikling av bedriften. Vi tar i bruk metoder basert på faglige modeller og erfaring, som har skapt gode resultater i flere bransjer.
Hvorfor er trendanalyse verdiskapende?
Alle virksomheter er helt eller delvis avhengig av sine omgivelser – ikke bare i umiddelbar nærhet, men i et større og mer langsiktig perspektiv. Samfunnet utvikler seg rundt oss og har betydning for hvordan vi skaper verdi i organisasjonen ved å tjene både kunder og brukere.
Teknologi fører til bransjeglidning og skaper nye konkurrenter – men også fremtidige forretningsmodeller. Det er like viktig å være lokal som global – og å være i stand til å forstå betydningen av endringene som skjer rundt oss på godt og ondt.
Hovedmål med trendanalyse og innsikt:
- Øke kunnskapsnivå og kollektiv kunnskap i ledergruppen for å utvikle organisasjonen for fremtiden.
- Kartlegge betydning og relevans av trender og samfunnsutvikling som kan påvirke din bransje – direkte eller indirekte.
Praktisk informasjon:
- Gjennomføring av arbeidsmøter fysisk eller digitalt – eller en kombinasjon
- Deltakere: Ledergruppe og/eller nøkkelpersoner
- Konsulent: Nancy Fandler Brodin
Dette sier deltakere om Trendinnsikt med Nancy Fandler Brodin:
«Helt supert lagt opp. Nyttig, lærerikt, relevant, utfordrende, utviklende og interessant.»
«Svært bra maler og godt tilrettelagt for digital gjennomføring.»