Full kontroll i egen bransje?

Strategi og virksomhetsutvikling

Les mer om hvordan vi hjelper bedrifter med utvikling.

Hva gjør vi

Del

Facebook iconLinkedIn iconMail icon

Det er jeg helt sikker på at du har.
Har du opplevd bransjeglidning og nye konkurrenter i din virksomhet? Det er jeg også helt sikker på at du har erfart i løpet av de siste fem årene. Spørsmålet er om det kan være på tide å oppdatere seg. Oppdatert kunnskap om og innsikt i trender, teknologi og samfunnsutvikling kan være viktig på flere måter. Det kan åpne øynene for tingenes tilstand – på godt og ondt. Hvor trygt er egentlig kundegrunnlaget? Eller det kan inspirere og åpne dører til nye forretningsmuligheter.

Er du villig til å vente og se?
Eller er du typen som trives best med å være et hestehode eller to foran?

Vi oppdaterer deg og din ledergruppe med ny innsikt om trender, teknologi og samfunnsutvikling.

Våre erfarne seniorrådgivere leder en serie arbeidsmøter hvor din ledergruppe i fellesskap fornyer kunnskap og søker innsikt i endringer og trender som påvirker bransjen – i dag og i nærmeste fremtid.

Hensikten er å øke bevissthet til eksterne forhold som har betydning for strategiske valg i videre utvikling av bedriften. Vi tar i bruk metoder basert på faglige modeller og erfaring, som har skapt gode resultater i flere bransjer.

Hvorfor er trendanalyse verdiskapende?

Alle virksomheter er helt eller delvis avhengig av sine omgivelser – ikke bare i umiddelbar nærhet, men i et større og mer langsiktig perspektiv. Samfunnet utvikler seg rundt oss og har betydning for hvordan vi skaper verdi i organisasjonen ved å tjene både kunder og brukere.

Teknologi fører til bransjeglidning og skaper nye konkurrenter – men også fremtidige forretningsmodeller. Det er like viktig å være lokal som global – og å være i stand til å forstå betydningen av endringene som skjer rundt oss på godt og ondt.

Hovedmål med trendanalyse og innsikt:

  • Øke kunnskapsnivå og kollektiv kunnskap i ledergruppen for å utvikle organisasjonen for fremtiden.
  • Kartlegge betydning og relevans av trender og samfunnsutvikling som kan påvirke din bransje – direkte eller indirekte.

Praktisk informasjon:

  • Gjennomføring av arbeidsmøter fysisk eller digitalt – eller en kombinasjon
  • Deltakere: Ledergruppe og/eller nøkkelpersoner
  • Konsulent: Nancy Fandler Brodin 

Dette sier deltakere om Trendinnsikt med Nancy Fandler Brodin:

«Helt supert lagt opp. Nyttig, lærerikt, relevant, utfordrende, utviklende og interessant.»

«Svært bra maler og godt tilrettelagt for digital gjennomføring.

Les også: Innovasjon skaper konkurransekraft