Kommunedirektør
Åmli søker kommunedirektør
Åmli er en kommune i Agder fylke, med grenser i nord mot Fyresdal og Nissedal, i øst mot Vegårshei og Tvedestrand, i sør mot Froland og i vest mot Bygland. Kommunen har ca 1770 innbyggere. Tettstedet vokste frem omkring jernbanestasjonen på Treungenbanen, banen mellom Arendal og Treungen.
Kommunedirektør - Åmli
Åmli ligger i indre Agder og er en kraftkommune med solide naturressurser, vakker natur og sterke lokalsamfunn. Med inntekter fra vannkraft og godt samarbeid mellom politikk, administrasjon og næringsliv, har vi både økonomisk handlefrihet og gode muligheter. Her finnes et levende bygdesamfunn med rike kulturtradisjoner, aktiv frivillighet og gode kommunale tjenester. I Åmli lever vi etter mottoet: BYGDA FOR ALLE. Mer informasjon om Åmli finner du HER og på kommunens hjemmeside.
Åmli har et variert og fremtidsrettet næringsliv, som omfatter landbruk, skogbruk, industri, reiseliv og småbedrifter. Kommunen har et aktivt fokus på næringsutvikling og legger til rette for innovasjon og lokal verdiskaping. Samtidig er Åmli et godt sted å bo og vokse opp, med et trygt oppvekstmiljø, kort vei til naturen og plass til å leve.
Vi søker en kommunedirektør med hjerte for Åmli, som er til stede med en genuin interesse for folk og kommunen. Du må være en person som lytter og er god til å involvere andre for å skape gode resultater gjennom godt samarbeid. Vi ønsker oss en tydelig og tillitsvekkende kommunedirektør, som kan lede og inspirere ansatte, og som vil sørge for en organisasjon som er godt rustet til å yte gode tjenester til kommunens innbyggere. Du får en av de viktigste rollene i Åmli kommune og må ha en sterk motivasjon for samfunnsoppdraget.
Som vår nye kommunedirektør vil du ha det overordnede administrative ansvaret i Åmli kommune. Du vil få ansvaret for dyktige ansatte og jobbe med engasjerte politikere. Selv om Åmli er en kraftkommune med økonomisk handlingsrom, står vi som alle andre kommuner, i en tid som krever at vi utvikler og endrer oss i takt med samfunnsutviklingen. Tjenesteutvikling, næringsutvikling og omdømmebygging står derfor sentralt.
Ansvarsområde og sentrale arbeidsoppgaver for stillingen:
- Ha fokus på kommunens rolle som samfunnsutvikler og tilrettelegger for god og effektiv tjenesteproduksjon i nært samarbeid med politisk ledelse
- Ha tydelig mål- og resultatstyring for å sikre bærekraftig utvikling
- Sørge for god økonomistyring
- Bygge felles kultur og stabilitet gjennom kommunikasjon og samhandling
- Bygge tillit og godt omdømme gjennom respekt og gode prosesser
- Sørge for at saker til politisk behandling blir godt utredet og at vedtak blir gjennomført
- Være utviklingsorientert og ha god forståelse for hvordan den digitale utviklingen påvirker kommunen
Ønskede kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på høgskole-/universitetsnivå
- Relevant ledererfaring
- God innsikt i offentlig forvaltning og politiske prosesser
- Erfaring med å lede prosesser innen organisasjonsutvikling, innovasjon, digitalisering og strategisk arbeid
- Erfaring med økonomistyring
- Erfaring med samarbeid med arbeidstakerorganisasjonene og vernetjenesten.
Personlige egenskaper:
- Sterk relasjonsbygger med gode kommunikasjonsferdigheter
- En trygg, tydelig, raus og robust leder
- Analytisk, strukturert og med et strategisk og helhetlig perspektiv
- Engasjert, initiativrik og handlingsorientert
- Høy grad av integritet og evne til å kunne ta gode beslutninger
- Evne til å bygge og utvikle felles kultur
- Evne til å skape tillit, motivasjon og engasjement
- Godt humør
Vi kan tilby:
- En sentral rolle i den videre utviklingen av kommunen
- Du får ansvar for en kompetent organisasjon med engasjerte ansatte, tillitsvalgte og ledere
- Du vil oppleve tett og god dialog med politisk nivå
- Konkurransedyktige betingelser, herunder gode pensjons og forsikringsordninger
Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig dersom det skulle være ønske om det.
For nærmere kontakt om stillingen kontakt gjerne ordfører Hans Fredrik Tangen, 909 79 797, eller våre rådgivere i Skagerak Consulting, Anne Hilde Hals, 982 13 005 og Georg Torjusen, 970 05 909.
Fram til søknadsfristens utløp kan du ta kontakt med oss på konfidensiell basis og få informasjon om stillingen.
-------------------------------------------------------------------------
I likhet med alle andre offentlige stillinger, vil det for denne stillingen bli utarbeidet en søkerliste som gir informasjon om navn, kjønn, kommune og alder på alle som søker på stillingen. Denne søkerlisten vil i utgangspunktet ikke sendes ut, men vil være offentlig og derfor tilgjengelig for alle som ber om innsyn. Det er mulig å søke om å slippe å stå på den offentlige søkerlisten, men kravene er strenge. Ønsker du at navnet ditt ikke skal stå på denne listen, må du krysse av og begrunne dette i det elektroniske søknadsskjemaet. Dersom søknaden ikke innvilges, vil du få mulighet til å trekke deg fra prosessen.
For å unngå bedrageriforsøk, vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.
Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft. Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no.
Følg oss på LinkedIn hvis du ønsker å holde deg oppdatert på stillingene vi legger ut: LinkedIn-Skagerak Consulting.
Bildene i annonsen er tatt av fotograf Styrk Fjærtoft.
Alle stillinger